Księgowość

Księgowość - Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów  

  • przechowywanie oraz bieżące prowadzenie księgi przychodów i rozchodów
  • księgowanie zdarzeń gospodarczych z podziałem na źródła przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów
  • prowadzenie rejestrów dla potrzeb podatku VAT, sporządzanie deklaracji VAT
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia
  • obliczanie zaliczek na podatek dochodowy oraz sporządzanie deklaracji podatkowych
  • reprezentacja klienta w Urzędzie Skarbowym oraz podczas kontroli
  • przygotowywanie przelewów na zobowiązania podatkowe
  • rozliczenia i reprezentacja przedsiębiorcy przed ZUS

Księga Rachunkowa  

  • prowadzenie bieżącej księgowości finansowej, dokonywanie zapisów w dziennikach
  • sporządzenie planu kont dostosowanego do potrzeb prowadzonej działalności
  • opracowanie polityki rachunkowości zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości
  • wyliczanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy
  • prowadzenie rejestrów dla potrzeb podatku VAT, sporządzanie deklaracji VAT
  • sporządzanie kompletnych sprawozdań finansowych według obowiązującego prawa
  • sporządzanie sprawozdań do Urzędu Statystycznego
  • sporządzanie miesięcznych/kwartalnych raportów i sprawozdań finansowych dotyczących gospodarczego rozwoju spółki wg wytycznych Klienta
  • współpraca z biegłym rewidentem w trakcie badania sprawozdań finansowych
  • przygotowywanie przelewów na zobowiązania podatkowe
  • reprezentowanie Klienta w Urzędzie Skarbowym oraz podczas kontroli
  • bieżący nadzór głównego księgowego nad prowadzoną działalnością
  • stała współpraca z pracownikami odpowiedzialnymi za przygotowywanie dokumentów księgowych

Ryczałt

  • prowadzenie i przechowywanie dokumentacji i ewidencji podatkowych
  • bieżący nadzór nad limitami i terminami oraz innymi czynnikami mającymi wpływ na możliwość rozliczeń wg takiej formy
  • prowadzenie rejestrów dla potrzeb podatku VAT, sporządzanie deklaracji VAT
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia
  • obliczanie zaliczek na podatek dochodowy
  • przygotowywanie przelewów na zobowiązania podatkowe
  • sporządzanie rocznych deklaracji podatkowych PIT-16A , PIT-28
  • reprezentacja Klienta w Urzędzie Skarbowym oraz podczas kontroli
  • rozliczenia i reprezentacja przedsiębiorcy przed ZUS

Płace

  • naliczanie i prowadzenie ewidencji wynagrodzeń, sporządzanie list
  • naliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych
  • naliczanie należnych składek ZUS oraz naliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych
  • sporządzanie deklaracji rozliczeniowych zgodnie z obowiązującymi przepisami i dostarczenie do ZUS w formie elektronicznej
  • sporządzanie informacji dla pracowników (ZUS RMUA)
  • prowadzenie rozliczeń PFRON
  • ustalanie świadczeń pieniężnych dla pracownika związanych z ustaniem stosunku pracy oraz ustalanie prawa do wynagrodzenia chorobowego oraz zasiłków oraz naliczanie ich zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
  • rozliczanie płacowe pracowników delegowanych do pracy za granicą w przypadku obowiązywania ustawodawstwa polskiego
  • sporządzanie deklaracji PIT-11, PIT 40, PIT 8R, PIT 8AR
  • sporządzanie sprawozdań GUS

Kadry

  • zakładanie oraz przechowywanie dokumentacji kadrowej pracowników zatrudnionych oraz innych dokumentów kadrowych
  • sporządzanie dokumentacji w chwili zatrudnienia oraz po ustaniu stosunku (umów o pracę, aneksów, wypowiedzeń, świadectw pracy)
  • analiza posiadanej dokumentacji osobowej
  • sporządzanie druków zgłoszenia i wyrejestrowania pracownika do ZUS
  • sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i zarobkach
  • sporządzanie regulaminów pracy, wynagradzania oraz regulaminu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
  • pomoc przy rozwiązywaniu problemów kadrowych w firmie
  • pomoc przy kontrolach Państwowej Inspekcji Pracy i ZUS oraz pomoc w załatwianiu spraw pokontrolnych