Księgowość - Podatkowa Księga
Przychodów i Rozchodów
- przechowywanie oraz bieżące prowadzenie księgi przychodów i
rozchodów
- księgowanie zdarzeń gospodarczych z podziałem na źródła
przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów
- prowadzenie rejestrów dla potrzeb podatku VAT, sporządzanie
deklaracji VAT
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia
- obliczanie zaliczek na podatek dochodowy oraz sporządzanie
deklaracji podatkowych
- reprezentacja klienta w Urzędzie Skarbowym oraz podczas kontroli
- przygotowywanie przelewów na zobowiązania podatkowe
- rozliczenia i reprezentacja przedsiębiorcy przed ZUS
Księga Rachunkowa
- prowadzenie bieżącej księgowości finansowej, dokonywanie zapisów w dziennikach
- sporządzenie planu kont dostosowanego do potrzeb prowadzonej działalności
- opracowanie polityki rachunkowości zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości
- wyliczanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy
- prowadzenie rejestrów dla potrzeb podatku VAT, sporządzanie deklaracji VAT
- sporządzanie kompletnych sprawozdań finansowych według obowiązującego prawa
- sporządzanie sprawozdań do Urzędu Statystycznego
- sporządzanie miesięcznych/kwartalnych raportów i sprawozdań finansowych dotyczących gospodarczego rozwoju spółki wg wytycznych Klienta
- współpraca z biegłym rewidentem w trakcie badania sprawozdań finansowych
- przygotowywanie przelewów na zobowiązania podatkowe
- reprezentowanie Klienta w Urzędzie Skarbowym oraz podczas kontroli
- bieżący nadzór głównego księgowego nad prowadzoną działalnością
- stała współpraca z pracownikami odpowiedzialnymi za przygotowywanie dokumentów księgowych
Ryczałt
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji i ewidencji podatkowych
- bieżący nadzór nad limitami i terminami oraz innymi czynnikami mającymi wpływ na możliwość rozliczeń wg takiej formy
- prowadzenie rejestrów dla potrzeb podatku VAT, sporządzanie deklaracji VAT
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia
- obliczanie zaliczek na podatek dochodowy
- przygotowywanie przelewów na zobowiązania podatkowe
- sporządzanie rocznych deklaracji podatkowych PIT-16A , PIT-28
- reprezentacja Klienta w Urzędzie Skarbowym oraz podczas kontroli
- rozliczenia i reprezentacja przedsiębiorcy przed ZUS
Płace
- naliczanie i prowadzenie ewidencji wynagrodzeń, sporządzanie list
- naliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych
- naliczanie należnych składek ZUS oraz naliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych
- sporządzanie deklaracji rozliczeniowych zgodnie z obowiązującymi przepisami i dostarczenie do ZUS w formie elektronicznej
- sporządzanie informacji dla pracowników (ZUS RMUA)
- prowadzenie rozliczeń PFRON
- ustalanie świadczeń pieniężnych dla pracownika związanych z ustaniem stosunku pracy oraz ustalanie prawa do wynagrodzenia chorobowego oraz zasiłków oraz naliczanie ich zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
- rozliczanie płacowe pracowników delegowanych do pracy za granicą w przypadku obowiązywania ustawodawstwa polskiego
- sporządzanie deklaracji PIT-11, PIT 40, PIT 8R, PIT 8AR
- sporządzanie sprawozdań GUS
Kadry
- zakładanie oraz przechowywanie dokumentacji kadrowej pracowników zatrudnionych oraz innych dokumentów kadrowych
- sporządzanie dokumentacji w chwili zatrudnienia oraz po ustaniu stosunku (umów o pracę, aneksów, wypowiedzeń, świadectw pracy)
- analiza posiadanej dokumentacji osobowej
- sporządzanie druków zgłoszenia i wyrejestrowania pracownika do ZUS
- sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i zarobkach
- sporządzanie regulaminów pracy, wynagradzania oraz regulaminu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
- pomoc przy rozwiązywaniu problemów kadrowych w firmie
- pomoc przy kontrolach Państwowej Inspekcji Pracy i ZUS oraz pomoc w załatwianiu spraw pokontrolnych